onsdag 7 februari 2007

Inte lätt när det är svårt

- Hej! Nu har jag flyttat och jag tänkte höra om man kan ha er internettjänst här, alltså Glocalnets, på min nya adress?
- Nja nu har du ringt fel. Du har kommit till ****. (företagsnamnet har knappt en bokstav gemensamt med Glocalnet)
- Jaha, men vad är det för skillnad?
- Ja vi är ju två helt olika företag.
- Har du Glocalnets nummer?
- Nej det har jag inte.
- Men jag vet inte vart jag ska ringa, jag är inne på er hemsida och så står det "Alla fördelar på samma plats".
- Det är vår slogan, du är inne på vår hemsida. Prova glocalnet.se eller .com eller så.
- Jaha, jag provar med .com, det kanske funkar bättre. Men man kan inte ha er tjänst i stället då?
- Näe, vi har ju bara mobiltelefoni...
- Ah, mobiltelefoni. Men då vet jag. Tackar!

1 kommentar:

Anonym sa...

Det var knepigt, men mycket trevligt hanterat !!!

Trevlig helg från Borås