onsdag 31 januari 2007

Envis som en åsna

En fullständigt vansinnig kund ringde och började skälla på mig. Jag som från ett tidigare jobb är hur van som helst att folk skriker på mig, pratade lugnt och sansat under hela samtalet.

- Jag försökte ringa till en av era kunder från min heltelefon men kom inte fram. En röst sa att abonnemanget inte existerade. Sen ringde jag upp nummerupplysningen som hjälpte mig att ta fram att ni var deras teleoperatör, och så ringde jag ert växelnummer som inte heller fungerade! Då provade jag från mobilen och det gick bra!
- Okej, vilken telefonoperatör har du på din hemtelefon?
- Jag har Comhem men det spelar väl för fan ingen roll! Det är ju hos er det krånglar!
- Njaeh, eftersom det fungerade med din mobil så tror jag nog att det är Comhem som styr samtalen fel...
- NU TAR DU OCH LUGNAR NER DIG LITE HÄR VA!
- Ja jag är lugn. Du får ta kontakt med Comhem och felanmäla det här. Vi kan tyvärr inte påverka hur Comhem styr sina samtal, det kan bara de själva göra.
- Men varför ska jag behöva göra det?
- Därför att det är du som är kund hos Comhem, inte vi.
- Men ni måste ju ta hand om era kunder och nu fungerar det ju inte att ringa till dem!
- Ja vi tar hand om våra kunder, men inte Comhem's kunder.
- Vilken usel kundservice. Jag vill prata med en chef!
- Javisst, jag ska se om hon är ledig. Dröj kvar ett ögonblick!

Inga kommentarer: