måndag 15 januari 2007

Får jag be om mail?

Vid varje samtal ska man logga uppgifter så att man kan leta upp kunden vid framtida behov och ibland också skicka ut mail/ersättningar/ringa tillbaka. Nåt av det man brukar be om vid första samtalet är mailadressen i och med att den i allmänhet förblir unik för personen. Ibland kan man få lite bonus när man ber om uppgifter dessutom.

En yngre iranier med charmig brytning ringer för problem med sitt tagnentbord och dialogen blir ungefär som följande:
"Och så din mailadress, tack."
"blabla@bla.bla"
"Ok, och blaaa stavades blaaa?"
"Nä det stavades bla. Och är du mellan 18-25 får du gärna skicka ett mail också."
Först missade jag inviten, men när jag skrivit klart så kommer den ikapp och jag svarar något sött. Ibland gör man bara bra intryck. Men vem vill inte ha en tekniknördsbrud som kan laga datorn hemma?



Dagens moralkaka är att man gärna får vara söt mot kundtjänsten även om man väntat länge!

1 kommentar:

Felix König sa...

jag försöker alltid vara söt mot kundtjänsten. men när jag inte är kreativ är jag sådär snäll-käck som tanter är. duger det också?