fredag 19 januari 2007

Inkompetent

En kund ringde någon trevlig dag om en trådlös router + usb trådlöst nätverkskortpaket. Kort sagt; man måste ansluta datorn till routern med en nätverkskabel och installera CD-skivan (och beväpna sig med huvudvärkstablett) innan installationen ska konfigurera routern.

Men kunden tyckte inte så.

Han ringer och kräver att jag ska skicka en CD-skiva som funkar till honom. När jag frågar "Har du kopplat en nätverkskabel mellan datorn och routern innan?", så blir diskussionen:

Kunden - Nej, jag pratar om installationsskivan, den funkar inte, jag vill att du ska skicka en som funkar till mig.
Jag - Men om jag förstod rätt så har installationen misslyckats och det kan bero på att den inte fick kontakt med routern - hade du en kabel mellan datorn och routern innan?
Kunden - Men det är en trådlös router, för trådlöst nätverk, vet du inte vad det är för något?
Jag - Jo, det vet jag men för att konfigurera något som är trådlöst behöver man i bö...
Kunden - Men det är en trådlös router utan kabel, kan jag prata med någon annan som kan produkten?
Jag - Nej, jag försöker hjälpa dig och kan visst produkten, och problemet är nog att...
Kunden - Jag behöver bara en ny installations-CD som funkar, du kan inte produkten så jag ska avsluta det här för att du är inkompetent.

Jag håller tyst tills han lägger på.

Inskickat av Clown@war

Inga kommentarer: