torsdag 4 januari 2007

Privata samtal

En man ringer ber om hjälp med resväg mellan två svårdefinerade ungefär-där-platser. Jag säger ett ögonblick och trycker på sekretessknappen för att få tänka ifred.
- Dumdiduum. Dumdiddelidumdidum. Tamtaraaa (går i trappor). Du Mariaaaa (öppnar en dörr o unga tjejröster hörs). Oj förlåt, jag ska inte störa. Jag tänkte bara, ska handla snart och undrar om jag ska köpa bindor eller tamponger?
- Men pappa!! Schhh!
- Du vill ha dom stora va?
- Men pappa du är PINSAM!
- Ja men har du några kvar då? För jag tänker INTE åka iväg inatt igen...
- Pappa TYST! Vem pratar du med?
- Har ringt trafikupplysning...
- Men dom HÖR ju!
- Då köper jag dom stora som vanligt då.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Haha, fantastiskt roligt!

Anonym sa...

Även inom butiksförsäljning finn det puckon.

Tant kommer in med handenheten till sin fasta telefon.

-Hej. Jag tappade den här i golvet, är den trasig?
- Jag vet inte, har du provat att ringa.
- Ja jag ringde hem till mig men jag fick inget svar..
-Du kan inte ringa dig själv för då kommer det vara upptaget.
-Men kan inte du öppna den och kolla?